Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About


Salam bicara kalam bermadah

hari ini hari yang cukup2 menguji...pagi tadi saya diserang sakit kepala yang sangat dahsyat..nak muntah..sakit perut...terbayang wajah mak...huhu..sedihnya...

tika itu hanya kalimah Allah yang mampu kulafazkan bagi menggagahkan diri menunaikan solat subuh...Ya Allah..mujurlah di saat ini saya mampu lagi berdiri..

kugagahkan jua walau pening berpusing2...inilah dugaan...

kifarah dosakah?? banyak dosa agaknya...astaghfirullah....

namun satu perkara yang menggembirakan hati ialah pabila seluruh badanku sakit..aku gembira kerana sakit itu kerana disibukkan dengan gerak kerja Islam..

saat diri keletihan..kugembira kerana keletihan itu bukti kerja ku hanya untuk Allah..

saat ini aku mengimpikan mayatku terbujur berlumuran darah syuhada' dijalanMU rabbi..

kuimpikan semua itu..tapi hakikatnya walau setitis darahpun belum aku korban kan..

nikmat kesihatan Allah pinjamkan hampir satu semester...aku benar2 pulih...lantaran hampir 15 bulan demam berselang seli tumbang..berselang seli sihat...

kini hari ini...demamku menziarah lagi..mungkin aku tidak pandai menghargai nikmat kesihatan yang Allah pinjamkan..

dah banyak minggu hilang selera makan...

ayuh gagahkan diri...nak berjuang badan mesti sihat...

JAGA MAKAN..pesan akak naqibahku yang tersayang..Kak halijah abdan..

Insya Allah..perbaiki diri..be smart n profesional dalam gerak kerja..

main power...jangan lupa terapi paling mujarab-AL-QURAN AS-SYIFA'

DRASTIK!!!! selepas menamatkan 2 helai Al-Quran..badan ku kembali segar..kepala ringan...namun tak lama kemudian berdenyut lagi...

mungkin kena baca 2 juzu' seperti yang aku wajibkan dalam planer..masih belum berjaya nak disiplinkan diri dengan Al-Quran....

wallahua'lam..

tak suka luahkan isi hati....tapi hari ni ku punya sesuatu yang ingin dikongsi..
salam ukhwah buat semua...

kalam anis syuhada'....

1 Comment:

  1. helang timur said...
    salam ziarah kak..
    mudah2an dpmudahkan urusan...
    barakallahu, ukht~
    syafakillah..!!

Post a Comment