Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About


...SERIKANDI PEMBAKAR JUANG KAMI....ZAINAL AL-GHAZALI..


Alhamdulillah..hari ini barulah saya dapat merebahkan diri setelah beberapa hari rushing hampir 4 tempat yang berlainan..Agak panjang langkah memandangkan ada driver..kalau saya yang drive, tak tau la sampai ke tak..

4 JUN 2010: Destinasi pertama saya ke Demonstrasi Palestin di Kedutaan Amerika Syarikat...Membakar semangat juang....Namun hati kecil saya tak berpuas hati kerana saya tak dapat nak ke Palestin..Apalah sangat sekadar laungan..Hati saya tetap terhiris dengan saudara-saudara yang sentiasa dihimpit dengan penyeksaan yang tidak henti-henti daripada Israel laknatullah..Bantuan kemanusiaan pun diserang tanpa menghiraukan perikemanusiaan..Kejam...Sungguh kejam..Umat Islam hari ini diserang terang-terangan..disembelih di depan mata..Namun..Umat Islam masih tak mampu nak membela diri..kerana desakan dan kecaman dari pelnagai penjuru...Nantilah pasti akan ada satu masa Islam TETAP AKAN MENANG....Getus hatiku...

Sehingga jam 4 petang barulah kami pulang...Langkah saya petang itu masih panjang..Berbekalkan semangat membara..saya melangkah pulang ke tanah air tercinta bagi memenuhi tuntutan untuk bersama anak-anak umat Islam yang perlu disuntik supaya tidak tidur lagi di saat yang mencemaskan kini....Hati saya melangkah tenang menaiki LRT dari Ampang Park ke KL Central bersama Kak Aan, Kak ha, Hanim, Asiah dan adik Huda..Kami berhenti untuk berhenti untuk solat di KL Central..Pertemuan kami berakhir di situ dan masing-masing mengubah haluan masing-masing... Saya dan Kak Aan meneruskan perjalanan menaiki Monorail ke Jalan Pekeliling..Petang itu hati saya cukup tenang walaupun tiket pun tak beli lagi..Kami berkejar dengan masa..Hari semakin gelap.hati saya tetap berkata bahawa Allah akan membantu hambaNya yang berjuang.... Sampai di Jalan Pekeliling, saya dan Kak Aan menuju ke kaunter tiket yang berlainan...Terkejar-kejar saya..Cuak sekejap bila dikatakan tiket habis,namun hati masih tenang..dan akhirnya..dapat jugak tiket di saat akhir sebelum bas berjalan..rupa-rupanya masih ada 5 kekesongan seat ketika itu..di saat masih ramai orang yang tercari-cari tiket, maklumlah hari baru mula cuti sekolah..ramai yang nak balik kampung..Paling melucukan..dah lama berborak dengan kakak di sebelah, rupa-rupanya suami dia kerja sebagai FRU..mahu terusik hati saya..saya duk la bercerita keterujaan saya dalam demo tadi..macam2....

Sampai di Temerloh, jam 8.45 malam..terasa perjalanan cukup lancar..Kepenatan terubat.turun bas, kaki saya seperti tak boleh nak bergerak..penangan berjalan dari Kampung Baru ke kedutaan...Berdenyut kaki saya hingga ke pagi esoknya..sikit je...bukan kena peluru pun....

5 JUN 2010 : Pagi itu saya membawa semangat dan ruh JIHAD ke medan ilmu...Bersama anak-anak 4,5, dan 6 Pusat Pengajian Al-Mukmin..dalam slot MELANGKAH SEBAGAI JUARA..Agak berbeza 'talk' saya pagi tu memandangkan ruh jihad itu cuba saya tiupkan dalam jiwa kecil ini agar jangan bermain-main lagi...Kejayaan kita adalah untuk membela saudara-saudar kita di Palestin...BANGKIT BERSEMANGAT ANAK-ANAK INI..BAKAL MUJAHID DAN MUJAHIDAH KECIL...hatiku bahagia bersama mereka...

6 JUN 2010 : Bersama Kak Zu dan keluarganya, menuju ke Supercamp Excel di Excel Training Resort.. Kami bertolak seawal 4 pagi dari Temerloh ke LENGGENG ...
Alhamdulillah selamat sampai menghantar 2 anaknya ke camp tersebut..dan saya pula dapatlah balik ke Bangi dengan memandu GEN 2..Wahhh..seronok diberi kepercayaan memandu kereta baru..memandangkan suaminya dah mengantuk sangat...sampai di Kolej Keris Mas, lega...seram gak bawa kereta orang...Alhamdulillah..selesai tugasan hari itu menjadi pemandu pelancong hari tu...

7-8 JUN 2010 : Misi yang cukup mengusik hati..Bersama anak-anak Bandar Puchong dalam Kem Smart Solat Anjuran Masjid Nurulhuda di bawah pelaksanaan AURA IMTIYAZ TRAINING & CONSULTANCY..Syarikat baru kami ...inilah program sulung kami handle bersama memandangkan sebelum ini setiap trainer menjalankan program masing-masing...Terbayang-bayang wajah mereka..inilah anak-anak harapan ummah...Doaku agar kalian bangkit memperjuangkan Islam suatu hari nanti..

Begitulah coretan perjalanan..Buat tatapan bakal peneman hidup..Doaku agar bakal peneman hidupku memahami setiap inci darah yang mengalir dalam tubuhku adalah untuk perjuangan ISLAM..Doaku ada agar baitulmuslim yang bakal terbina suatu hari nanti jua sentiasa bergerak seiring dengan perjuangan ISLAM..

Namun, masih terdapat satu lagi impian ku belum tertunai kerana masih menunggu masa yang sesuai..impianku untuk ke bumi Mekah, Madinah, Syria dan Jordan untuk terus mengembara mencari ilmu..mencari 'FAHAM AGAMA' ...Moga dipermudahkan dan dimakbulkan impian itu...

0 Comments:

Post a Comment