Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About


Salamualaik buat sahabat semua..

sedih..pilu...bagaikan terhiris... berfikir sejenak sejauh mane diri menginsafi diri..sejauh Ramadhan menjadi medan mentarbiyah diri... sejauh diri sedar akan kehadirannya...
makin cuba diri untuk mencari rinduNya... makin diuji..adakah benar kesungguhan diri mengejar CINTA NYA... apalah kuasa yang ada... tiada daya untukku tahan pemergianmu ramadhan... mg diri dijauhkan daripada golongan yang tidak mendapat rahmat Allah di bulan yang barakah ini...

Ramadhan..bulan umat..hadiah untuk semua...rahmatNya luas sekali... begitulah kasih sayang Allah...

permainan hidup ini seperti roda yang berputar..kini aku cukup terasa.. mungkin dulu diri pernah menyakiti hati seseorang atau tidak pandai menghargai kehadirannya.. aku tahu betapa kejam nya aku ketika itu... aku lari... aku lari... tapi ia bersabar dengan kerenah remajaku.. ya sekarang,,aku sedar.. memang dah minta maaf... tapi pilu hatinya tak bisa terubat... kini mungkin ku terima balasannya... tp syukur.,..Tuhan..kau beri aku sedar..

buat para pembaca setia blog yang seberapa ini... buat yang mengenali diri yang kerdil ini... hargailah insan yang berada disisimu...bahagiakan mereka... gembirakan mereka....

jangan menyesal kemudian... kini aku mula mengerti kata-kata Ust Hasrizal... erti pada memberi...

tak salah kita memberi... tak rugi sedikit pun,, maka teruslah memberi...

ajarlah diri memaafkan kesalahan org terhadapmu... pujuklah diiri berbaik sangka...
aku tidak punya harta untuk memberi... tapi tak salah kan ajar diri..mg jad org yang kaya hati dalam memberi..

maafkan mereka yang tidak memberi.. berilah kasih sayang dengan sepenuh hati... buktikan kasih sayang dengan penuh keikhlasan,.. tak salah memberi.. tak salah kaya hati....


yang paling sukar belajar berbaik sangka... kunci org yang suka memberi...

pujuklah hati..gembirakan diri... siapa lagi yang akan menceriakan hidup kita melainkan diri kita,,

usah bersedih pada yang tiada... bersyukurlah pd yang ada...


24 Ramadhan 1429 h

0 Comments:

Post a Comment