Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About




Pagi ini terasa rindu sangat nak menjejakkan kaki ke bumi Rasulullah..Ku tidak mengerti kata-kata hati ini..Proposal yang ditolak sebulat mesyuarat buat aku tak bermaya nak menulis lagi, walaupun pada asalnya gembira dengan tajuk tersebut..Tapi nak mula balik dari A ni perlukan masa..Dan masa cukup mencemburui ku..Nak tenangkan hati ...mulalah rasa nak menangguh je master ni...tapi, dah terikat dgn JPA ni, mahu nak kena saman...jangan buat2....

Terbayang indahnya jika impianku satu ketika dulu untuk ke Madinah tercapai. Suatu hari, ayahteh kate dia nak sambung belajar di Madinah. Saat itu, saya jatuh hati nak ke Madinah..Masa tu saya sekolah menengah..tak ingat dah tahun bila...Last2 ayahteh tak berjaya nak ke sana dan akhirnya ke Pondok Moden di Kelantan dan kemudian melanjutkan pelajaran ke bumi anbiya' Mesir..Masa terus berlalu, sehingga saya dah masuk ke universiti..Ketika itu, baru saya tahu, bahawa Universiti Islam Madinah ni hanya untuk student lelaki..terkejut dan hampir kecewa saya..Nampaknya saya dah tak berpeluang nak ke sana...Dalam hati ni, jika diizinkan Allah, saya nak ke sana dan tinggal di sana...Saya ni nampak je cam berani, tapi sebenarnya penakut nak g jauh2 ni..Kalau tak dah lame dah nak sambung belajar kat Mesir dan sebagainya...Kokde yang sangat rapat dan manja ngan ayah serta tempat mak nak mengadu ni, berfikir seratus dua ratus kali.....Impian menggunung tinggi..tengok Kak Elly, berani dia..sampai ke Syria dah dia berlepas....aku ni...Duk kat sini je lah ye...

Namun, siapa tahu jika ada 'putera raja' yang nak ajak saya ke Madinah, saya sanggup je meninggalkan segala keseronokan dunia motivasi saya semata-mata untuk menemani insan istimewa itu...Ya Allah, masih adakah peluang untukku ke sana..Aku rindu bumi itu...izinkan aku menjejakkan kakiku walau sekejap ke sana....Kadang-kadang berseloroh, kawan-kawan duk mengusik, bila nak kawin, saya kata, saya tunggu 'putera raja'..Siapa lah bertuah itu..Title putera raja saya anugerahkan buat bakal 'bos' saya yang sanggup bawa saya ke Madinah...Itulah impian si kecil berjiwa angan-angan macam saya ni...Rajin bebenor pasang angan2....Mane tau menjadi kenyataan...

Emm...nampaknya episod nak mengembalikan semangat saya untuk memulakan penulisan proposal baru dan mengemas bilik baru ni dah berjaya..Dah duk berangan nye Cik hanisah...Proposal satu habuk tak buat lagi....Selamat memulakan penulisan baru dan bakal siap bulan November tahun ini...Good Luck Hanisah:))

0 Comments:

Post a Comment