Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About

Syukran sahabatku Lina..kerana mengajak saya ke usrah...Alhamdulillah, saya seperti seorang yang baru sahaja diberi ubat oleh seorang doktor, kembali pulih..senyuman panjang..benarlah rindu dan cinta mampu mengubat segalanya...menyegarkan...mendamaikan.. Cintaku pada perjuangan..rinduku pada perjuangan...kerana perjuangan itu telah memberi satu nafas baru ketika aku gelap dan kelam dan sehingga putus asa untuk hidup suatu masa dahulu..Bermula hujung tingkatan 4, tika aku hampir rebah, beberapa orang kakak di sekolah khairiah dulu mengajakku masuk usrah..dan saat manis itu sehingga kini membuatku tak mampu berenggang dengan usrah... Usrah bersama Muslimat PAS tadi menyentuh hatiku bukanlah kerana pengisiannya mantap dan begitu panas, namun ku melihat kesungguhan ibu-ibu membawa anak, kesungguhan muslimat yang dahagakan pengisian, kerana mungkin mereka tidak mendapat tarbiyah seperti kami di kampus..namun, muhasabah buat kami mahasiswa, UPTA dan ALUMNI yang dikatakan tegar dengan tarbiyahnya ketika di kampus, ke mana menghilangnya kita setelah bergraduate...Muhasabah buat diriku....

Bukan mudah untuk istiqamah, namun, kita yang menentukan haluan kita untuk terus istiqamah atau pun tidak..

Maka, jalan perjuangan terhampar di depan mata, ayuhkah kita terus kembali bersama perjuangan menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini....Banyak perkara yang ingin saya ulas, insya Allah, dalam entri akan datang.........

0 Comments:

Post a Comment